Používanie navijakov s voľnobežnou brzdou sa teší v okruhu rybárov stále väčšej obľube! Mnohí ich používajú pri boilies love, klasickom love zo dna, love dravých rýb, ale snáď najpopulárnejším využitím je feeder lov.Pozrime sa, ktoré sú tie nároky, ktoré musí splniť moderný feedrový navijak s voľnobežnou brzdou:- Keďže hlavnou cieľovou rybou je kapor, ktorého zväčša lovíme na väčšie vzdialenosti, musíme dokázať s našou výstrojou nahodiť dostatočne ďaleko. Základným prvkom je navijak a jeho mechanizmus. Precízne ukladanie šnúry môže náš náhod predĺžiť aj o 10 metrov. Vďaka pomalému zdvíhaniu cievky sa závity šnúry dostávajú precízne vedľa seba, neprekrižujú sa, preto naša šnúra ľahšie a plynulejšie beží z cievky. Apropo cievka! Navijak je inštalovaný s veľkou cievkou s priemerom 60 mm, preto aj vďaka nej vieme navýšiť dĺžku náhodu.- Z hľadiska použitých materiálov sme použili najoptimálnejšiu kombináciu. Extra tvrdé grafitové telo, aby mohol vnútorný mechanizmus stabilne fungovať a nožička navijaka bola pevná. Cievka je z hliníka, preto na ňu môžeme navinúť trebárs v celej dĺžke pletenú šnúru, nebudú sa navzájom poškodzovať. Vďaka zaoblenému okraju beží šnúra bez najmenšieho trenia. Potrebne veľká kapacita šnúry napomôže k realizácii dlhých náhodov, ako aj potrebná rezerva pre prípad zdolávania rozmernejšej ryby. Na cievke sa nachádza kovový klip na zavesenie šnúry, vďaka jeho vyhotoveniu nepoškodzuje šnúru a jeho pomocou vieme náš háčik aplikovať na to isté miesto.Kľučka je taktiež z kovu, nedeformuje sa ani pri pôsobení väčšej sily, navinutie 100 gramového olova mu nerobí problémy, čo priznajme si, robilo problém niektorým z našich predchádzajúcich navijakov.Na navijak sa dostala rolnička s ložiskom, ktorá ani minimálne neskrúca našu šnúru. Často za krútenie šnúry nie je zodpovedný navijak, ale očká prúta, majme to vždy na pamäti.Brzda tohto navijaka si zaslúži osobitú pozornosť. Ide o klasicky predný brzdový systém s množstvom lamiel, ktorý predsa len pracuje jemne a precízne, rovnomerne dávkuje šnúru, preto si môžeme byť istý, že sa nemusíme obávať straty ryby spôsobenej výpadkami brzdy.Zhrnujúc ide o vynikajúci navijak strednej kategórie, ktorý svojim náročným vypracovaním, precízne pracujúcim vnútorným mechanizmom, budeme roky spokojne používať.
7+1 | Predná brzda + Voľnobežná brzda | 5,2:1 | Grafit | Kov dob | 0,32 mm/ 450 m | 510 g |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.